Keluarga Sihat & Bahagia Dengan SHAKLEE

Thursday, January 10, 2013

Home »,,»KENAPA LEMAK YANG BERLEBIHAN DALAM BADAN BAHAYA??

KENAPA LEMAK YANG BERLEBIHAN DALAM BADAN BAHAYA??






 Lemak ini boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan. Risiko kesihatan obesiti dibahagi kepada tiga kumpulan besar iaitu mati awal, menjalani kehidupan penuh kesakitan dan kesan psikologi.

** Mati awal (disebabkan penyakit)**

~ Diabetes

~ Serangan jantung. Paras kolesterol meningkat, terutama kolesterol berbahaya (LDL) dan trigliserid. Pada masa sama paras kolesterol baik (HDL) di kalangan individu obes sangat rendah. Ini sebabnya kini ramai individu semuda 30 tahun boleh mendapat serangan jantung.

~Strok.

~ Gangren.

~ Tekanan darah tinggi.

~Kanser (orang gemuk berisiko tinggi mendapat kanser usus, esofagus (saluran makanan), payu dara (wanita dan lelaki. Lelaki obes mengalami pembentukan tisu lemak di dada).

~Sindrom apnea tidur (berdengkur kuat, mudah penat, kualiti tidur rendah dan tidur sentiasa terganggu. Mereka juga berisiko mendapat serangan jantung ketika tidur, tekanan darah tinggi, kegagalan jantung dan strok.

~Masalah pernafasan. Ini kerana lemak viseral yang terkumpul mengambil banyak ruang dalam abdomen dan menolak paru-paru. Jadi ruang untuk paru-paru mengembang ketika anda menyedut nafas menjadi sempit.

** Menjalani kehidupan yang menyakitkan**

~ Sakit sendi seperti gout, sakit belakang, sakit lutut dan buku lali serta pergelangan tangan. Sendi lutut dan buku lali sangat kecil untuk menampung berat badan keseluruhan. Sendi ini terpaksa menampung beban berlebihan yang melebihi kemampuannya jika anda obes.

~Sukar bernafas, pernafasan menjadi pendek dan tercungap-cungap selepas melakukan aktiviti ringan; pernafasan tersekat ketika tidur.

~Batu pundi hempedu (sakitnya sama seperti sakit melahirkan anak), asid refluks (pedih ulu hati).

~ Inkontinens (hilang keupayaan menahan kencing). Apabila kita menjadi terlalu gemuk, otot terpaksa mengembang dan menyebabkan daya pengecutannya terjejas. Bagi orang obes, bangun daripada duduk, ketawa atau batuk kecil boleh menyebabkan mereka terkencing.

~ Kesuburan merosot pada lelaki dan wanita, masalah kitaran haid dan kehamilan banyak masalah. Wanita obes berisiko tinggi dapat kencing manis ketika hamil dan tidak boleh banyak bergerak, terutama waktu sarat.

~ Vena varikos (urat kaki timbul dan berselirat) menyebabkan sakit kaki.

** Kesan psikologi**

~ Resah dan gelisah.

~ Tertekan dan murung.

Untuk mengurangkan berat badan tiada jalan pintas kerana pertambahannya berlaku dalam satu jangka masa lama. Jadi proses pengurangan berat badan perlu dilakukan secara berperingkat-peringkat dan selamat.

Perkara utama ialah mesti ada kemahuan sendiri, bersedia dan komited. Tujuan menurunkan berat badan juga perlu jelas kerana anda mesti buat untuk diri kebaikan diri seperti mahu hidup sihat dan panjang umur.

Jangan berusaha kerana orang lain, contohnya disuruh  isteri atau  kekasih, kerana usaha ini akan terhenti di tengah jalan.

Usah mencuba kaedah yang tidak terbukti secara saintifik kerana boleh membahayakan kesihatan.Usah terpengaruh kata-kata manis iklan yang mana kita tidak tahu ada campuran yang membahayakan..tetapi anda jangan risau kerana supplement dari produk SHAKLEE adalah bahan semulajadi,tidak membahayakan..malah ianya selamat digunakan..KLIK SINI untuk keterangan lanjut

Adakah dengan mengambil supplement SHAKLEE saya boleh kurus?? KLIK SINI
  

Bagaimana untuk mengurangkan 5 -10 % berat badan?
Suppliment hanya membantu membakar dan membuang lemak,tetapi sekiranya anda tidak menghadkan pemakanan anda,tidak bersenam,malah makan yang berlebihan..tidak akan membuahkan hasil..


Pencegahan adalah kaedah terbaik. Tiada orang dilahirkan mahu gemuk Masalah ini berpunca daripada sikap diri sendiri dan tabiat pemakanan keluarga yang dipupuk sejak kecil.Ibu bapa perlu mendidik anak mengamalkan pemakanan seimbang dan sihat serta lakukan aktiviti senaman keluarga.



Untuk keterangan lanjut;-

~ sms ke 0148437633


~email ke tie_yus@yahoo.com.my

1 comment:

  1. slam...sy syor kan andro plus kepada penghidap darah tinggi Andro plus menurunkan selsema..demam selsema.demam panas.sakit tekak.masalah kerosakan hati dan cirit birit.kandungan utama adalah andrografolida yang banyak di temui di daun hempedu bumi.andrografolida berupaya mrncegah pegumpulan kolestrol yang pekat dalam saluran darah ke tahap yang lebih baik berbanding minyak ikan kod sebanyak 10 kali ganda berkesan Kajian d jalankan mendapati andrografolida mengurangkan kelesuan badan.sebanyak 50 %.sakit tekak berkurang sebanyak 40% sakit otot berkurang sebanyak 48% dan pening kerana resdung berkurang sebanyak 30%.resume untuk.di jangkiti selsema 2 kali menurun selepas amal kan.andro plus..sebotol ada 140 biji kapsul harga rm65 saja dengan formula buang lemak n sejukan badan...hubungi sy..mohd zuhairi 0174687570....amat amat berkesan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...