Keluarga Sihat & Bahagia Dengan SHAKLEE

Sunday, January 6, 2013

Home »,»Strech Mark Mengganggu Anda?? Mari Tanganinya!

Strech Mark Mengganggu Anda?? Mari Tanganinya!

Strech Mark atau rekahan kulit ialah kesan seperti parut kecil yang biasa kelihatan di permukaan kulit akibat dari kesan perut atau bahagian badan lain seperti paha dan pinggul yang meregang dan pecah-pecah berjalur..

Strech mark ini tentunya mencacatkan penampilan dan mengganggu penampilan dan keyakinan diri..Strech mark ini kadangkala kelihatan sgt jelas..Faktor kehamilan dan kegemukan boleh menyebabkan terjadinya kesan rekahan atau strech mark..

Walaupun rekahan kulit atau strech mark ini kadangkala dapat diatasi dan dikurangkan..cara terbaik untuk menanganinya adalah pencegahan di peringkat awal..

Kebiasaan yang kita dengar adalah menyapu losyen ,aloe vera atau minyak seperti minyak zaitun dan bio oil untuk melembapkan kulit dan mengurangkan kesan rekahan..perlu diingatkan cara pemakanan juga penting..selain pengambilan air yang mencukupi iaitu sebanyak 8 gelas sehari pengambilan buah-buahan dan minuman yang mengandungi yogurt ,susu dan soya boleh membantu mendapatkan bekalan air yang mencukupi..

Energizing Soy Protein (ESP) antara minuman yang boleh diambil untuk membantu mengatasi dan mengurangkan rekahan kulit atau strech mark ini..ini kerana kandungan soya yang mengandungi kualiti protein yang tinggi dan penggunaan kacang soya "non-GMO"(non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.

Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral..sangat mudah diserap oleh tubuh badan..Selain membantu Mengatasi dan Mengurangkan strech mark, anda juga akan mendapat kebaikan lain dengan pengambilan Energizing Soy Protein ini antara nya, mencantikkan kulit cantik, memberi tenaga, mendapat bentuk badan yg ideal, memantapkan breast dan punggung, kulit kelihatan gebu dan mulus, membanyakkan susu badan bagi ibu yang menyusu bayi dan Energizing Soy Protein ini juga sesuai diambil untuk semua peringkat umur..

Jadi anda tak perlu risau lagi...jadikan Energizing Soy Protein sebahagian dari diet anda..mari tangani strech mark bersama..anda minum..anda cantik...anda yakin...jom...ber ESP....^_^
 

 credit: wati

Untuk keterangan lanjut;-
~ sms ke 0148437633  
~Pm di FB http://www.facebook.com/baiti.mohdyusoff  
~email ke tie_yus@yahoo.com.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...