Keluarga Sihat & Bahagia Dengan SHAKLEE

Friday, January 11, 2013

Home »,,»Apa itu CAROTOMAX??

Apa itu CAROTOMAX??




http://baitijannatiqolbi.blogspot.com/2013/01/apa-itu-carotomax.htmlCAROTOMAX merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap.  Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.


 CAROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:

~  Memelihara kesihatan yang baik.
~  Membantu mengekalkan tumbesaran,penglihatan dan   pertumbuhan tisu.
~  Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput lendir.


http://baitijannatiqolbi.blogspot.com/2013/01/apa-itu-carotomax.htmlKarotenoid baisanya terdiri daripada pigmen merah dan kuning tumbuh-tumbuhan termasuk beta karotena, karotena alfa, lutein, xeaxanthin dan likopena. 

Karotenoid penting untuk perlindungan cahaya UV, penyenggaraan dan pembaikan tisu kulit.  Kekuranganya boleh mengakibatkan kulit kering dan bersisik.  Dalam satu kajian yang diterbitkan dalam journal of nutrition pada 2003, para penyelidik mendapati sama ada beta karotena atau supplement karotenoid campuran mampu mengurangkan sinaran UV yang menggalakkan kemerahan kulit selepas 12 minggu berbanding placebo. 

Dalam penyelidikan lain, para penyelidik mendapati supplement oral lutein dapat mengurangkan hidrasi kulit sebanyak 38%, meningkatkan keanjalan kulit sebanyak 8% dan mengurangkan oksidasi lipid sebanyak 55% jika dibandingkan dengan satu placebo selepas 12 minggu.

Kenapa kita memerlukan Vitamin A @ Carotomax ini?

Carotomax(vitamin A) ini secara umumnya boleh membantu:-
*Kesihatan retina mata (mengurangkan rabun)
*Kesihatan tisu kulit
*Kesihatan tulang
*Pembentukan sel darah putih dan sel darah merah
*Pembentukan membrane mucus
*Mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat
Dengan kehadiran vitamin A, dapat membantu meningkatkan kesihatan tisu kulit dan membran mukus badan kita yang mana kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit dari luar. Selain daripada itu, vitamin A juga membantu dalam pembentukan sel darah putih yang turut membantu memberi pertahanan dalam badan dari jangkitan sebarang penyakit yang tidak diingini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...