Keluarga Sihat & Bahagia Dengan SHAKLEE

Saturday, December 8, 2012

Home »VITALEA(MULTIVITAMIN)

VITALEA(MULTIVITAMIN)

VITALEA(MULTIVITAMIN)


Makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

*Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi.Kebiasaannya, sekitar usia anak mencecah 6 bulan, kita di syorkan untuk memperbanyakkan sumber zat besi ke dalam makanan anak. vitalea telah di lengkapi dengan iron bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lg...
*ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak.
*Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, letih , lesu dan tak bermaya.Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.
*atasi masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia. Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Oleh itu, pengambilan multivitamin amat penting semasa mengandung.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...