Keluarga Sihat & Bahagia Dengan SHAKLEE

Saturday, January 5, 2013

Home »INGINKAN ZURIAT?

INGINKAN ZURIAT?

Setiap yang berkahwin tentu sekali inginkan zuriat daripada rahim sendiri. Tidak kurang juga ada antara kita yang sudah pun memiliki anak seorang atau dua, namun sangat susah untuk ‘lekat’ anak yang seterusnya.Faktor umur, masalah kesihatan & genetic merupakan punca utama yang menyumbang kepada keadaan ini. Jom kita lihat apa komen Dr Hamid Arshat yang sudah banyak membantu masalah pasangan yang inginkan zuriat.
Apa katanya?

Jadi..salah satu keperluan untuk mendapatkan zuriat adalah mengamalkan vitamin SHAKLEE. Sudah tentu vitamin kami adalah vitamin TERBAIK kerana vitamin kami adalah organic. Selain peluang untuk mendapatkan anak lebih cerah, tentu sekali pembentukan janin AKAN LEBIH SEMPURNA DENGAN IZIN ALLAH.


Vitamin yg diperlukan  untuk membantu meningkatkan peluang mendapatkan zuriat & berfungsi spt berikut:-

       FUNGSI VITA E – paling penting & dpanggil VITA sex.dgunakan utk meningkatkan reproduksi lelaki & wanita

        FUNGSI B COMPLEX mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.

       ZINC COMPLEX - zink merupakan zat penting pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Zink jg berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat. Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

       FUNGSI VITA C menjaga kualiti sel sperma. Sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dgn ovum.

BAGAIMANA CARA NAK MAKAN SUPPLEMENT TERSEBUT?

 Untuk Suami


 Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc - 1 biji setiap hari.

Minimum : B-Comp, Vit-E & Zinc - 1 biji sehari.
Untuk Isteri


Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc - 1 biji setiap hari, dan,

Alfalfa - 3-5 biji sehari.
Minimum : B-Comp, Vit-E & Zinc - 1 biji sehari, dan,
Alfalfa - 3-5 biji sehari.

ADDITIONAL:-

        GLA Complex  
       Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).

credit ;  maria

Untuk keterangan lanjut;-
~ sms ke 0148437633  
~Pm di FB http://www.facebook.com/baiti.mohdyusoff  
~email ke tie_yus@yahoo.com.my 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...