Keluarga Sihat & Bahagia Dengan SHAKLEE

Wednesday, January 16, 2013

Home »,»Bagaimana mengatasi masalah keguguran rambut??

Bagaimana mengatasi masalah keguguran rambut??


Rambut sangai bernilai bagi seorang wanita..semua wanita inginkan rambut yang cantik dan lebat..Sehinggakan sanggup keluarkan duit beribu-ribu di salon untuk kelihatan cantik.

http://baitijannatiqolbi.blogspot.com/

1) Disebabkan penyakit atau pembedahan besar
Sebagai contoh, kira-kira 3 atau 4 bulan selepas penyakit atau pembedahan besar, nda tiba-tiba boleh kehilangan sejumlah besar rambut.Kehilangan rambut yang berkaitan dengan tekanan penyakit adalah bersifat sementara.

2)Ketidakstabilan hormon
Masalah hormon boleh menyebabkan keguguran rambut.Jika kelenjar tiroid anda terlalu aktif atau tidak begitu aktif,rambut anda mungkin akan jatuh. Keguguran rambut ini biasanya boleh dibantu oleh rawatan penyakit tiroid.Keguguran rambut boleh berlaku jika hormon lelaki atau perempuan, yang dikenali sebagai androgen dan estrogen, tidak seimbang.Membetulkan ketidakseimbangan hormon boleh menghentikan kehilangan rambut anda.

3)Melahirkan anak
Ramai wanita rambut gugur kira-kira 3 bulan selepas mereka telah mempunyai anak.Keguguran ini juga berkaitan dengan hormon.Semasa mengandung,tahap hormon-hormon tertentu yang tinggi menyebabkan badan menyimpan rambut yang biasanya akan jatuh.Apabila hormon kembali ke tahap pra kehamilan rambut akan mula gugur.

4)pengambilan ubat-ubatan
Sesetengah ubat boleh menyebabkan keguguran rambut.Keguguran rambut jenis ini akan bertambah baik apabila anda berhenti mengambil ubat.Ubat-ubatan yang boleh menyebabkan rambut gugur termasuk pencair darah (juga dipanggil anticoagulants),ubat-ubatan yang digunakan untuk gout, tekanan darah tinggi atau masalah jantung, vitamin A (jika terlalu banyak diambil), pil kawalan kelahiran dan antidepresan.

5) Jangkitan penyakit
Jangkitan tertentu boleh menyebabkan keguguran rambut.Jangkitan kulat pada kulit kepala boleh menyebabkan keguguran rambut di kalangan kanak-kanak.Jangkitan ini mudah dirawat dengan ubat-ubatan antikulat.
Akhirnya, rambut gugur boleh berlaku sebagai sebahagian daripada penyakit  seperti lupus atau diabetes. Sejak keguguran rambut boleh menjadi tanda awal penyakit, ia adalah penting untuk mencari sebab supaya ia boleh dirawat.

6) Faktor genetik
Kebiasaannya diwarisi daripada ibu/bapa yang mempunyai masalah rambut.

PRODUK SHAKLEE yang dapat mengatasi masalah rambut gugur ialah;-
http://baitijannatiqolbi.blogspot.com
ZINC COMPLEX

~Zinc Complex Shaklee sememangnya sudah dirumus khas untuk mengatasi beberapa masalah kesihatan dan salah satunya adalah untuk mengatasi masalah rambut gugur.

Untuk keterangan lanjut;-
~ sms ke 0148437633
~Pm di FB http://www.facebook.com/baiti.mohdyusoff  



3 comments:

  1. Saya tengah try Zinc ni, baru seminggu kot, Alhamdulillah, dah kurang rambut gugur, dulu waktu mandi je penuh jerat lubang tu dengan rambut, sekarang dah kurang banyak hihi

    http://kabinetvitamin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Adakah bnr zinc ini blh mmbntuh mngurangkn rmbt gugur????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah,ianya dapat mengurangkan rambut gugur..jika berminat blh pm detail di atas

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...